Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Harstad Skøyteklubb har et ønske om å lage en folkefest for Harstad på skøytebanen på Kanebogen Stadion søndag 17. mars. Det er nok flere år siden vi har klart å arrangere et lignende løp, og vi håper derfor mange stiller opp og fyller skøytebanen med skøyteglede. Løpet skal være som det ligger i navnet et løp for hele folket og vi håper derfor vi kan få deltakere fra de minste og til de voksene barna. Geir Hestad og veteranene i klubben har regien for gratis påmelding i Kafeen fra kl 11.00. Startskuddet går ca. kl 12.00 med fellesstart og Harstad Skøyteklubb har som målsetting å klare og runde minimum 100 stykker til start der alle bestemmer selv antallet runder.

Etter løpet vil trenere og løpere være på banen å arrangere forskjellig aktiviteter. Det vil bli arrangert stafett, 100 meterløp, hinderløype og forskjellig lek på isen. På indre bane vil det bli mulighet til hockeyspill.

Skøytesporten er en folkeidrett og Harstad Skøyteklubb har et ønske om å bidra til både folkehelse og bolyst. Vi håper derfor folkeløpet som et lavterskel tilbud skaper grobunn for at flere finner veien til skøytebanen i framtiden. Nettopp derfor ser vi for oss at dette kan bli et årlig arrangement.  Vi satser på et fantastisk vær og vårt banemannskap vil jobbe for at isen skal bli så god som mulig.

Harstad Skøyteklubb vil holde åpen kafe og det vil blir utleie av skøyter, hjelm og støttepingviner.

Så er det bare å knyte på seg skøytene, gni solfaktor i kinnene og glede seg til en strålende dag sammen med oss i Skøyteklubben.

Share on FacebookShare on Twitter

Logg inn